maanantai 27. helmikuuta 2017

Jaakon tiellä




Keväällä 2015 olin ensimmäistä kertaa Jaakon tiellä, kun pyöräilin Raisiosta Naantaliin. Tuo pieni retki konkretisoi unelmaani. Tiesin jo tuolloin, että tänä keväänä lähtisin kävelemään tuon perinteisen pyhiinvaellusmatkan.

Enää en edes muista, mistä ja milloin unelmani on alunperin tullut. Olen nähnyt joskus joitain pätkiä vaelluksesta televisiosta ja sattunut lukemaan matkakirjoja. Tietysti olen lukenut myös Coelhon Pyhiinvaeltaja-kirjan, mutta sitä pidin satuna. Tyttären lentopallovalmentaja suunnitteli aikoinaan pyhiinvaellusta ja sekin innosti minua kovasti.

Toissa vuonna, kun kuulin oman kylän tytön Tiinan kertomuksen omasta caminostaan, minulle kirkastui, ettei pyhiinvaellus olekaan mikään utopistinen unelma, vaan ihan toteutettavissa oleva idea. Lisäksi työkaverini innostui ajatuksesta. Joten, kun sain retkelle kaverinkin, olin varma, että retki vielä toteutuu. Uutena vuonna 2015 päätimme Hennan kanssa reissun ajankohdaksi huhti -toukokuun 2017.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti