perjantai 3. maaliskuuta 2017

Varustelua

Vaude repussa olen kantanut enimmillään 16kg
Meindl vaelluskengät toimivat hyvin rakassa
Asun vedenpitävyyden testasin viime kesänä
Näillä siis caminolle 😊


Olen päivittänyt retkeilyvarusteitani  jo viime vuoden aikana. Mielessäni on ollut pyhiinvaellus ja tarpeet siellä. Viime kesän tunturivaelluksilla totesin ostamani Meindl-vaelluskengät itselleni sopiviksi. Toisiksi kengiksi otan kevyet sandaalit. Viime vuonna hankin uuden kuoripuvunkin. Se on kyllä veden pitävä, mutta hiki tulee. Mietin, onko sama kastua taivaalta tulevasta sateesta kuin liikkuessa valuvasta hiestä?

Yöpymistä varten pakkaan Vaude reppuuni ohuen kesäpussin, joka painaa vain puoli kiloa. Lisäksi kaksi kevyttä vaatekertaa, fleece pusero, pipo, sormikkaat, aurinko- ja jalkavoide, ym. hygieniatuotteita, ea-tarpeita, teippiä ja opaskirjan. Jo monta kuukautta olen listannut tavaroita, joita luultavasti retkellä tarvitsen. Jos jotain silti puuttuu, eiköhän sen saa hankituksi matkan varrelta.

2 kommenttia:

  1. Minun mielestäni ainakin kevään kylmissä vesisateissa oli tärkeintä se, että niska ei kastu vesisateesta, kun se pääsi käymään muutaman kerran, olin ihan jumissa niskasta. Moni pitää sadeviittoja, joitten alle rinkkakin mahtuu, mutta minulla oli rinkalle oma sadesuoja.

    VastaaPoista
  2. Huppu siis päähän :)
    Mullakin on repulle oma sadesuoja, mutta harkitsen viittaakin. Katson sitten paikan päällä.

    VastaaPoista